tisdag 24 juni 2014

Feng-Shui


 

God morgon på er alla trogna följare, ni är nu nästan 150 som är inne på min blogg varje dag, otroligt roligt.
Hoppas att ni har en skön tisdagsmorgon. 

Igår var det full fart här hemma i huset.
Jag rensade, plockade bort och ändrade om.
Som jag förstår när jag är inne på olika inredningsbloggar, så är det  modet som styr mångas inredning, men det gäller faktiskt inte här, jag kan givetvis inspireras av olika stilar.
Ofta får jag bara en känsla av att nu måste jag ändra, ta bort och rensa, det är något inne i mig som gör att jag inte trivs, jag tror mycket på Feng-Shui
Så igår rensade jag i mina garderober, tog bort byrån i sovrummet och ställde den i vårt lilla kontor.
Jag placerade om mina korgar, tömde dem på innehållet, ställde böcker och tidningar i dem istället, lättare att hålla rent.
För mig så måste det vara lätt att städa och jag gillar inte saker som samlar damm.
Just nu går mina tankar till sovrummet, där håller jag på att göra om, igår åkte allt smått ut och in med nya hyllor där alla mina skor placerades och där byrån stod ska jag ha en klädstång som maken ska göra av rör.
På klädstången ska det hänga kläder som används ofta, väskor och accessoarer.

Jag målade också klart vaggan, den ska levereras på lördag, bilder kommer.
Idag blir det vila i form av jogging med Ellie, hon är verkligen duktig på att springa bredvid mig.
Ni får ha det så bra och hoppas att vi syns imorgon.




Fånga Dagen
Camilla


Inga kommentarer: