söndag 13 februari 2011

Zink, vita och svarta ting..


Denna fina ram kom min son hem med en dag.
-Mamma, du gillar väl sådana här gamla saker.
Om jag gör.
Då var det en ram av guld och sprickor.
Tänk vad lite färg kan göra underverk.
Är såå nöjd med resultatet.


Här samlar jag mina Lantliv.
Som tidigare sagts såå använder jag ofta recepten i tidningen och då är det viktigt att ha dem nära till hands.





Zinkbaljan får för tillfället agera kryddställ.



Dessa två "krukor" fyndade jag på lördagens loppis.
Undrar vad man använt dem till?
Ser ut som små kittlar som kan hängas över en öppen eld, då de är skålformade på undersidan.
Är det någon som vet något om material och användningsområde så skriv gärna en rad.
Jag tänkte plantera något i dem.

Jag har varit ute och njutit i det fina vädret, kan varmt rekommenderas.

Ha en fortsatt härlig söndag.
Kram
Camilla




Inga kommentarer: