onsdag 9 november 2011

Vitt, vitt och åter vitt


Mitt hus är ganska opraktiskt planerat när man tänker på att jag gillar att fixa och måla.
Jag har nämligen inte många ställen att vara på.
Men det är bara att gilla läget.


Lite papp hit och lite papp dit så kan jag fixa det mesta.
Men jag trivs verkligen inte med att ha saker stående lite här och där, jag vill ha ordning.
Men vad gör man inte för sina barn.


Vi har varit i Göteborg och hjälpt till att renovera en liten tvårummare.
Förstår inte att det kan finnas så mycket att göra på 58 kvadrat.
Men vi har under fyra veckor hunnit med att riva ner strukturtapeter i tre rum.
En tapet fixades ganska lätt, trodde vi....
Men sååå lätt var det inte när vi rivit och målat och trodde att vi var klara.
Men inte... förstod nu att det här blev inte bra.
Vi börjar om...
När vi åter började riva förstod vi felet.
Minst fem lager tapet ville ner.
Sedan har vi målat, målat och åter målat.
Det blir verkligen fint, men det tar tid.
Nu återstår bara att riva lite kakel och sätta in lite nya bänkskivor och lite annat smått och gott.
Och jag väntar på att få leverera lite nymålade stolar och en nymålad bänk.



Till helgen ska jag vara med på en höstmarknad.
Här ska jag sälja min betong, ljus, tändsticksaskar mm.
Ska bli mysigt att vila från lite målning.


När jag i förra inlägget beskrev att jag gillar visa bruksföremål kom jag på att jag ska ställa mina fina glasskålar ovanför kopparna.
Blev sååååå här.

Ha det!!!!!!!!!!!!!!!!
KRAMMMMMMMMMMM
Camilla




Inga kommentarer: