onsdag 9 april 2014

Shopping











God morgon på er alla kära följare.
Hoppas att ni har en mysig morgon.

Idag visar jag några bilder på saker jag tycker om.
Jag har alltid gillat keramik och glas, därför bara älskar jag de fina vita ljusstakarna.
Glas har jag i alla former och jag har varit en samlare länge.
Både keramik och glas blev tidigt ett intresse för mig.
Eftersom min farmor är uppvuxen i Alvesta mitt i glasriket i Småland gick det många turer dit i min barndom och jag blev fascinerad över konstformen.
I den lilla byn jag växte upp fanns det ett litet krukmakeri som också satte sina spår, jag har gått flera kurser i keramik och på gymnasiet mer eller mindre bodde jag i bildsalen där man både kunde måla, dreja och bränna sina alster.
När jag flyttade hemifrån hade jag en mängd egentillverkade muggar, äggkoppar, krukor och fat.

Jag visar också en bild på mig i mina favvokläder,.



Fånga Dagen

Camilla





1 kommentar:

Mariette sa...

Ja, det var maffiga ljusstakar. Jag gillar ljusstakar överhuvudtaget.
Må så gott!