söndag 31 oktober 2010

Höstlov...






Hade tänkt mig en härlig höstpromenad i våran underbara skog. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag plockade med mig några påsar, en sekatör och min kamera. Jag hade tänkt plocka lite mossa, kottar,  blåbärsris och kanske lite lingonris. Väl ute i skogen så njöt jag av tystnaden och över att det är så underbart att få gå och njuta alldeles själv. Jag hade inte mer än tänkt tanken, när jag såg en tipspromenadsfråga. Nej inte här, nu! Det var bara att byta riktning. Men sedan spelade det ingen roll åt vilket väderstreck jag gick. Jag såg människor som gick tipspromenad överallt. Där gick jag och med mina tunga kassar med mossa i. Ni kan ju bara gissa vad jag kände mig som...
Väl hemma så fick jag äntligen lite lugn och ro. Jag klippte buskar och höstade lite. Sedan dekorerade jag mina krukor med lite mossal. Ska nog köpa lite röda äpplen och lägga på mossan. Eftersom jag har en ledig vecka så ska jag nog ha tid att fundera på hur jag vill ha det.
Ha en härlig söndag!!
Kramar
Camilla

Inga kommentarer: