lördag 20 oktober 2012

Stockholm tur och retur

 Nu har vi börjat lördagens rundvandring i Stockholms innerstad.
 
 
 
 
 
 
Jag gillar att gå runt och titta på arkitekturen.
 
 
 Efterson jag tycker om att virka
så var den här affären i Gamla stan spännande.
 
 
Ett av Robert Rauschenbergs
mest kända verk är "Monogram", geten med bildäcket, detta verk såg jag på 
Moderna Museet i Stockholm. Jag har alltid älskat den här och att nu få se den i verkligheten var underbart.
 
Hej alla trogna bloggare!
Nu är jag tillbaka.
Det känns fantastiskt roligt att vara här igen, men roligast av allt det är att jag haft sååå många besökare fast jag inte skrivit en enda rad på flera månader.
 
Jag har nog valt fel yrke, jag jobbar verkligen hela tiden. Som ni märker hinner jag inte ens blogga. Jag har aldrig varit med om något liknande på mina tio år som lärare. Men jag ska inte gå in närmare på skolan för det här är min kreativa blogg där jag visar upp min skaparglädje och intresse för loppis, betong, måla möbler och tavlor, virka, inreda, träning och kläder mm.
 
Jag och min älskade make har varit i Stockholm och bara tagit det lugnt en hel helg. Det var fantastiskt väder så vi strosade runt i gamla stan och på Djurgården, såå mysigt. Vi var på moderna museet och där kunde jag gått hela dagen, vilken härlig känsla jag får i kroppen när jag tittar på alla underbara målningar och skulpturer. Sedan gick vi till  Rosendals trädgård och fikade och efter det blev det lite shopping.
 
Jag hoppas att jag snart är tillbaka för jag har många bilder och saker som jag vill visa.
Ha en skön helg!
Kram
Camilla
 

Inga kommentarer: