måndag 11 februari 2013

Inspireras av Marc Chagall, Pablo Picasso mm

 
 
 
God morgon alla snälla bloggare...
 
Oh, det är helt underbart att ha en ledig vecka, jag njuter...
Jag njuter av en god frukost och av allt jag har runt omkring mig.
Nu sitter jag och planerar min vecka, idag ska jag träna, köpa mer färg, måla...
I fredags målade jag tavlan ovan, jag bara älskar att måla ansikten i olika former, den här kallar jag "änglavakt".
I helgen har jag studerat mina favvokonstnärers tavlor, jag inspireras av Carolina Gynning, Hanna Ekegren, Pablo Picasso, Marc Chagall, Marsel Duchamp, Robert Rauschenberg och Barbara Barnrodes mm
Eftersom jag var och tittade på Hanna Ekegrens tavlor i Göteborg blev jag så inspirerad av hennes konst, motiven från hennes tavlor finns nu också på brickor, mobilskal och postlådor.
Den store sonen med flickvän tyckte också om hennes tavlor och ville verkligen att jag skulle måla en...
Igår målade jag en parafras av en av hennes tavlor och jag blev sååå nöjd med resultatet.
Det är min tolkning av ett av hennes verk.
 
 
Carpe Diem
Camilla
 

Inga kommentarer: