tisdag 7 oktober 2014

Hundra steg från Bombay till Paris



Mitt älskade kök.



Idag tänder jag ljus.




God eftermiddag på er.
Hoppas att ni har det mysigt.

Idag visar jag bilder från mitt kök, här sitter jag just nu och läser Villaliv.
Det känns riktigt härligt att få sitta här inne och bara ha det lugnt och skönt.
Men maken har satt på värmen i uterummet så kvällsmaten kommer att serveras där.
Igår hade vi kollegor på jobbet en liten kvällsaktivitet.
Vi åt god mat från Allanssons catering och därefter såg vi filmen "Hundra steg från Bombay till Paris".
Filmen var helt fantastisk, fina vyer, vackra stenhus, snygga skådespelare, duktig regissör i form av Lasse Hallström och sist men inte minst en underbar handling.

Nu ska jag fixa lite kvällsmat.
Idag blir det en laxsallad och coleslaw.
Imorgon blir det Pulled Pork, den står just nu i ugnen tillsammans med barbecuesås hickory och lök, mumma.

Om vi inte har tid att ta det lugnt idag,
kanske vi redan imorgon kommer att upptäcka,
att vi visserligen hunnit med mycket -
men ändå gått miste om allt.

Anne Swärd 

Kram
Camilla


Inga kommentarer: