lördag 28 juli 2012

Skaparglädje






God eftermiddag på er...

Idag har jag tagit hand om mina nya betongalster.
Det blev tre brickor till min köksö, en slät och två med mönster från en virkad duk.
Min käre far ringde från semestern med husbilen, de hade varit och tittat på betong och han gav mig ännu mer inspiration...

I korgen har jag min älskade samling av brickor, alla får inte riktigt plats men nästan...

Idag har jag äntligen varit och handlat mitt garn, ska snart sätta händerna i virknålen.
Idag är det växlande väder här i staden, ena stunden sol och 25 grader, nästa regn och 20 grader, så  det har också blivit lite fix inne, jag har äntligen strykt mina nya stolsöverdrag, sytt om en tunika och bakat lite bröd.
Efter virkningen ska jag sätta mig med nya Lantliv, har en liten egen rutin när det gäller att läsa Lantliv, allt ska vara snyggt och fint runt omkring mig och jag vill gärna ha ett glas gott vin och något gott tilltugg, naturgodis eller mörk choklad hör till favoriterna, helglyx.

Nu mullrar åskan så det är bäst att jag slutar.

Ha det så bra.
Kram
Camilla









Inga kommentarer: