tisdag 9 augusti 2011

Nymålat...



Jag har nu äntligen dekormålat min chiffonjé.
Det blev texterna Amour Confiancé, kärlek och tillit och Amor Vincit Omnia, kärleken övervinner allt.
Tycker texten passar in på en möbel i ett sovrum.




Har också fixat och donat i köket.
Tog ner en klaff på bordet, så nu känns köket väldigt stort.


Nu börjar mitt sommarlov lida mot sitt slut.
Tiden har gått så fort.
Den här veckan försöker jag ta det lugnt och bara fixa med sådant som är roligt.
Jag har kommit på att vissa saker gör jag bara vart annat sommarlov.
Förra sommaren grejade jag i trädgården, gjorde en uteplats och mycket mer.
Jag saftade och syltade.
Målade mycket möbler.
I år har jag inte gjort något av det.
Men jag har många planer.
Och jag vet vilket arbete det innebär.
Så nästa år...

Vad har jag då gjort i år.
Jag har skrivit dagbok, varje dag, flera sidor.
Jag har hjälpt sonen flytta, flyttstäda och tvätta.
Det gjordes inte på en dag.
 Jag ville överraska honom och gjorde det mesta utan hans vetskap, som tur var blev det mycket uppskattat. 
Allt är nu magasinerat i vårt garage.
Han är nu inneboende i Göteborg, i väntan på lägenhet.

Jag har tränat.
Cyklat
Plockat svamp.
Umgåtts med goda vänner.
Städat.
Solat.
Varit på semester.
Gjutit betong.
Lagat mat.
Varit på loppis.
Pysslat.
Målat.
Läst böcker.
Alltså njutit av livet.....

Nu ska jag ut på en liten joggingrunda.
Tim och Josepha lagar just nu mat.
Det kommer smaka gott efter träningspasset.

Ha det!
Kram
Camilla




Inga kommentarer: