tisdag 11 februari 2014

Ellie

 
Ellie
 
 
Textilfärg
 
 
Motivet på min "Gynningkudde"
 
 
 
Igår började jag måla kuddfodral.
 
 
Jag inspirerades av mina egna motiv.
 
 
Den här tavlan målade jag för tio år sedan.
 
God förmiddag på er.
Hoppas att ni har en trevlig tisdagsförmiddag.
 
Idag visar jag lite bilder på Ellie, för idag har jag henne hos mig hela dagen.
Jag har varit ute på min första promenad det här året, oh vad skönt, fick nästan lite vårkänslor.
Jag kan knappt tro att det är sant, för idag är det verkligen mitt "favvovinterväder" barmark, vindstilla och plusgrader, det gör att även jag kan gilla vintern.
 
Sedan visar jag en bild på de färgerna jag inhandlade igår, jag har hunnit att tänka en del när jag legat sjuk och inte orkat göra något och en av de sakerna jag ville göra när jag kände mig bättre var att börja måla på tyg med textilfärg.
Detta gjorde jag ganska mycket under den tiden jag gick på lärarhögskolan, där fick jag mycket inspiration under kursen bild och form, jag målade stora tavlor och långa dukar med mera.
Och igår började jag måla på ett linnetyg, oh det var såååå roligt, bilder kommer.
 
Fånga Dagen
Camilla

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Så coolt att måla på linnetyg och göra kuddar..;)glada tavlor du målat ;))...tänk att vi går mot vår nu...idag har vi haft sol ;))....
Kram bia