torsdag 7 augusti 2014

Kosta Boda



Den stora dagen då Adrian föddes var vi, farmor och farfar på en liten dagsutflykt.



Denna fina ljuslykta bär namnet Puck, en sådan fick följa med hem till familjen där hockey varit ett stort intresse.




Som sagt, jag älskar själv att måla ansikten i alla former och jag gillar verkligen Ulrica HV.



Fint glasfat.



Så snyggt.



Adrians




Våra nya fina latte och temuggar, de är sååå goda att drick ur.





Igår sydde jag om dessa fina örngott till prydnadskuddar.
Glaslyktorna med namnen Hallon och Puck är nu också utplacerade.


God morgon på er.
Hoppas att ni har det lugnt och skönt.
Här njuter jag av varje minut och tar vara på all tid som är kvar av min underbara ledighet.

Idag visar jag bilder från vår lilla tripp till Kosta Boda och Svenssons i Lammhult.
Vi hade en fantastiskt mysig dag, där vi redan på morgon fick reda på att   
älsklingarna var på BB.
Det blev en lång väntan, som tur var hade vi lite annat att titta på, men de var i våra tankar hela tiden.
Klockan 21.44 föddes han, en fin liten go kille, såååå mysigt.

Igår hade jag en riktigt härlig fixardag.
Jag började med att städa hela huset, sååå roligt det är att hålla på greja när man har tid.
För när jag städar så fixar jag och donar samtidigt, alltså inreder, byter plats på saker och ting.

Sedan gick jag ut i trädgården för att placera mina pallkragar, bestämde mig till slut, hoppas att det blir bra. 
Idag ska jag fylla dem med jord och sedan ska jag så lite sallad, bättre sent än aldrig.
Men egentligen är det så att jag vill att det ska vara klart till våren.

Sedan fick jag fram min pensel och en burk vit färg och då händer det alltid mycket.
Jag målade över all text som jag har på mina möbler, här inne är det inte längre Carpe Diem eller Amor Vinci...
Jo, jag fångar dagen och kärleken övervinner allt, men det är inte min inredningsstil.
Jag älskar vitt, det kommer jag alltid att göra, det vet jag.
När jag och maken flyttade ihop 1982 hade vi vitt i hela lägenheten.
Och från och med andra lägenheten, så har jag aldrig haft några gardiner som skymmer ljuset.
Så den stilen har jag alltid haft, men just det där med att ha text på vissa möbler, det har jag tröttnat på.

Nu ska jag gå upp ur sängen och fixa mig lite frukost.
Ska också kolla sommarlistan, vad är kvar???

Ha en skön dag.
Ta hand om varandra.
Ge varandra kärlek och omsorg.
Var positiv, allt blir så mycket lättare då.
Se möjligheter
Alla kan 

Kram
Camilla

Inga kommentarer: