torsdag 19 mars 2015

Fina blommor





                                                                     Fina blommor



Fina liljor från fina vänner








Fina blommor från fina kollegor

God kväll på er.
Hoppas att ni har det bra.
Jag njuter verkligen av det här fina vädret.
Jag bara älskar sol och plusgrader.
Den här veckan har jag jobbat mycket med mina inlämningar till HDK, så roligt.
Jag har också varit ute och sprungit, skönt.
Imorgon kommer mina älskade hem, så roligt.
Det kommer att bjudas på hemgjord pizza coleslaw och sallad.
På lördag blir det en tur på stan.

Mina ögon kan se dig.
Mina öron kan höra dig.
Mina händer kan känna dig.
Jag känner smaken av dina goda kakor.
Jag känner doften av dig
kära mor.

Kram
Camilla

God kväll på er.



3 kommentarer:

Ellinor sa...

Hej Camilla!
Hörde av en kollega, Annika Isaksson, att din mamma har dött. Kram till dig från mig.

Anna sa...

Stor och varm kram till er alla Camilla! Jag blev så fruktansvärt ledsen i söndags då jag fick veta... Det gick så fort ändå! Det är så vansinnigt sorgligt allt ni fått vara med om...:(
Skönt att ni liksom vi fick vara med till de sista andetagen.
Tänker också på deras gamla "gäng". Först Bosse, sedan pappa, och nu Elsie. Bara spillror är kvar av gänget som höll ihop i så många år och gjorde så mycket roligt tillsammans.
Nu har ni ingen mamma mer och mitt hjärta vill brista för er!
Jag fick en dikt för ett tag sedan, kanske kan den trösta och värma en aning:

Öppna era hjärtan
så att ni kan känna hopp.
Jag finns ju här hos er
fast ni inte ser min kropp.

Jag är med i goda möten
när ni kramar om varandra.
Jag är med i varje steg
på de vägar ni vill vandra.

Jag hörs i trädens sus
och fåglars vackra sång,
och om jag verkar tyst
så lyssna än en gång.

Jag finns i sorgens mörker
och hjärtats tunga slag,
i solens ljus som värmer
och förvandlar natt till dag.

Av Siv Andersson

Kram Anna

Camillas vita villa sa...

Tack för dessa fina ord, de värmer.
Kram Camilla