lördag 21 mars 2015

Solförmörkelsen



Solförmörkelse 


Assignment 2









Assignment 1

God morgon på er alla.
Hoppas att ni har det mysigt.
Här har vi ätit en god frukost.

Idag visar jag några bilder på veckans arbete, jag har fyra uppgifter på fyra veckor (HDK).
På den första skulle jag ge mig ut på jakt i det digitala rummet och hitta visuella intryck som av en slump fångar mitt öga.
Dessa intryck skulle mynna ut i något eget.
Jag använde mig av Photoshop och gjorde där en visuell utställning av konstverk och konstnärer som jag inspireras av.
På den andra fick vi välja på några olika alternativ, jag målade mig en tavla, inspirerad av solförmörkelsen, ställde ut den på en kulle och fotade från olika vinklar.
Detta ska nu dokumenteras och lämnas in.

I helgen njuter jag av barn och barnbarn.

Idag vill jag göra ingenting.
Idag vill jag bara vara.
Jag vill lyssna på tystnaden.
För om jag inte har tid
att ta det lugnt,
kanske jag imorgon,
upptäcker att jag hunnit mycket,
men gått miste om det viktigaste.

Kram 
Camilla

Inga kommentarer: