söndag 14 december 2014

Adventspyssel



Vita Tolixpallar står på önskelistan, dessa föll mig inte riktigt i smaken och inte är de vita heller.


Gillar Feng Shui och att ha en Buddha i närheten ger mig en behaglig känsla i kroppen.


Alla mina fina blommor här hemma är på väg att blomma över, det blir att fixa nya innan jul.
Den här finingen växer i Tage Andersens växthus.


Jag har beställt ett sidebord av maken
Det här fina står hos sonen.


Vill träna mer.


Saffransbiscotti och frökex ska bakas idag.


Min betong hemma hos L


Mina betongarrangemang...


God morgon på er alla där ute.
Hoppas att ni myser och att ni tänt det tredje ljuset.
Oh, vad fort det går, jag vill stanna tiden, jag tycker nämligen att det allra mysigaste med december är alla förberedelser.
Att kunna gå runt här hemma och göra fint, baka och dricka glögg, det är sååå härligt.

Idag visar jag bilder på vad jag vill göra den närmaste tiden.
Jag vill:
 Köpa nya blommor, både mina amaryllis och mina orkidéer har sett bättre dagar.
Göra klart mina betongarrangemang.
Göra fint här hemma.
Baka saffransbiscotti.
Träna
mm mm mm

Jag dricker glögg
och jag äter pepparkakor,
jag tar dagen
som den kommer.
Jag ser på ljusen
som lyser i advent.
Oh, så fridfull
och avslappnad
jag känner mig.

Kram
Camilla

Inga kommentarer: