måndag 8 december 2014

NK



Fina tomtar på fint varuhus



Här fanns även fina fåglar





Och fint porslin


Till Adrian??


Till mig?? fin att titta på iallafall 


Jag gillar att blanda olika sorters porslin.


God kväll på er.
Hoppas att ni har det bra.

Idag visar jag några bilder från helgens Stockholmsbesök.
Jag gillar verkligen att bara strosa runt och få inspiration.
Och det fick jag...
Jag shoppade lite, bilder kommer.

Nu vill jag bara ut och plocka mossa och sedan vill fixa och dona.
Jag vill förbereda julen:
Baka pepparkakor
Steka köttbullar
Koka skinka 
Lägga in sill
Baka tunnbröd och knäckebröd
Julstäda
Klä granen
Pynta

När nu det andra 
ljuset brinner
och klapparna ska köpas
och kakorna ska bakas,
ja, då är det snart
tredje advent 
och då väntar Lucia
med ljus i hår.

Kram
Camilla


1 kommentar:

CarinS blogg - om vardag, garn, stickor & virknål sa...

God morgon!
Verkar som att du också tycker om jul och allt som hör där till! Visst träffar jag dig gärna och pratar jul & blogg :) Kanske när vi blir lite lediga?
Kram Carin