lördag 20 december 2014

HDK Göteborg








Liv Strömquist har många epitet: kompromisslös, arg, rolig, malmöit, statsvetare och politiskt aktiv.  Själv beskriver hon sig som en serietecknare som jobbar mycket på radio.(DN).

God morgon på er alla fina bloggare.
Hoppas att ni har en mysig dag.

Igår hade jag hade en fantastisk och mycket inspirerande dag i Göteborg.
Först fick jag träffa några nya kurskamrater, det är härligt att få träffa nya människor, det ger mig energi.
Efter en mycket god sopplunch på mitt favvoställe Condeco gick vi på vernissage.
Här visades allt från fint skissade porträtt till häftiga skulpturer och jag fick så många idéer till mitt eget skapande och till mitt skrivande.
Nu börjat allvaret, ny kurs och ny litteratur, spännande.

Vi hann också med att lyssna på Liv Strömquist, hon hade en föreläsning om sitt serietecknande och feminism, intressant.

Efter en händelserik dag på högskolan hade jag bestämt träff med kära kusinen som jag inte träffat på flera år. 
Det blev en mysig kväll på en liten häftig restaurang i Haga
och husesyn i den fina nya lägenheten, tack snälla.

Nu väntas 
det julbestyr.
Vi ska handla
juleklappar,
vi ska städa i varje vrå,
vi ska koka juleskinkan
och vi ska baka den lilla kakan.
Vi ska klä den fina granen
och vi ska vänta på barnen.
Dan före dan före dan före dan
före dopparedan.

Kram
Camilla


Inga kommentarer: